FAQ - najczęściej zadawane pytania - Notaris - Program dla notariuszy
menu
menu
    Informacja dotycząca danych osobowych. Powyższe dane są przedstawiane w celu podjęcia działań przed zawarciem umowy lub (jeśli pytanie dotyczy umowy już zawartej) w celu realizacji umowy. Wobec tego na podstawie rozporządzenia RODO art. 6 u. 1 litera b nie jest wymagana odrębna zgoda osoby. Administratorem danych jest SoftCream Software Sp. z o.o., Dane podane na formularzu kontaktowym przechowywane są przez okres nie dłuższy niż 10 lat, a w przypadku zawarcia umowy – przez czas trwania umowy przedłużony o okres niezbędny do zabezpieczenia ewentualnych roszczeń każdej ze stron. Administrator nie przekazuje danych innym administratorom, nie stosuje profilowania, udostępnia dane osobie w postaci mailowej na życzenie i przechowuje dane w sposób zabezpieczony. Osoba ma prawo dostępu do swoich danych, sprostowania, usunięcia („bycia zapomnianym”), ograniczenia przetwarzania, do przenoszenia danych, do skargi do PUODO oraz do cofnięcia zgody, jeśli była udzielona. Osoba ma także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, tj. do sprzeciwu ogólnego lub wobec marketingu lub wobec profilowania bądź innego automatycznego podejmowania decyzji.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Wypełnij formularz zamówienia oprogramowania i poczekaj aż nasz przedstawiciel handlowy skontaktuje się z Tobą i przydzieli Ci indywidualny klucz licencyjny.
  2. Po wypełnieniu formularza zamówienia na wskazany adres e-mail otrzymasz instrukcje jak dalej postępować.
  3. Nasze wsparcie przy instalacji jest bezpłatne – jeśli potrzebujesz naszej pomocy zadzwoń do nas pod numer 22 867-80-00
  4. Podstawowe szkolenie w ramach umowy licencyjnej jest bezpłatne – umów się z nami na sesję szkoleniową przez formularz kontaktowy lub dzwoniąc do naszego Biura Obsługi Klienta pod  numer: 22 867-80-00

 

Oprogramowanie Notaris sprzedajemy w formie rocznej licencji na użytkowanie. Umowa licencyjna jest umową adhezyjną i jest zawierana w chwili złożenia zamówienia za pomocą formularza  dostępnego na stronie http://www.notaris.pl/kontakt/

Od wersji 3.1 dostępne są pakiety:

  1. Pakiet Edytor Notaris – pakiet zawiera Notaris Edytor Plus narzędzie do tworzenia i archiwizowania czynności notarialnych, aktów, poświadczeń, ePoświadczeń, aktów poświadczenia dziedziczenia i innych. Wyposażony jest przykładową bibliotekę dokumentów oraz w mechanizmy stosowania podpisu elektronicznego.
  2. Pakiet złoty Notaris  – pakiet zawiera Notaris Edytor Plus, Notaris Office w tym wszystkie dodatki i narzędzia Notaris eKW.
  3. Pakiet platynowy Notaris  – pakiet zawiera Notaris Edytor Plus, Notaris Office w tym wszystkie dodatki i narzędzia Notaris eKW.  Licencja obejmuje rozszerzony czas wsparcia i informacji oraz nie posiada limitu stanowisk pracy.

Dla nowych notariuszy program Notaris oferujemy w pakiecie podstawowym:

Licencja na program Notaris pakiet podstawowy to – umowa na 3 lata – I rok 499 zł, II rok 800 zł, III rok 800 zł, po upływie trzech lat  umowa licencyjna  przechodzi na czas nieoznaczony z terminem wypowiedzenia 6 miesięcy. *Pakiet promocyjny przeznaczony tylko dla nowych kancelarii. Licencja obejmuje jedno stanowisko komputerowe.

Formularze zamówienia dostępne są na stronie kontakt.

  1. Program Notaris jest zawsze aktualizowany po wprowadzeniu zmian w obowiązujących przepisach prawa.
  2. Zwyczajowo planowane aktualizacje wprowadzane są w okresach: styczeń – marzec, czerwiec-lipiec.
  3. Aktualizacje są bezpłatne dla wszystkich Klientów posiadających aktualną umowę licencyjną.

Dodatkowe formularze dla naszych Klientów

Zgłoszenia  można kierować również telefonicznie pod numery telefonów: 22 867-80-00, 695-610-781

  1. Wersję demonstracyjną otrzymać można podczas umówionej demonstracji programu Notaris w kancelarii.
  2. Po wypełnieniu formularza kontaktowego dostępnego są na stronie kontakt.
  3. Oprogramowanie domo jest bezpłatne.

Program Notaris jest prostym i intuicyjnym oprogramowaniem przystosowanym do  wymagań formalnych związanych z regulacjami prawa o notariacie. Firma nasza rozwija systematycznie oprogramowanie od 1990 roku.

Materiały szkoleniowe dostępne są wraz z pakietem instalacyjnym i zawierają:

  1. Dokumentację użytkownika
  2. Filmy instruktażowe
  3. Przykładowe dane i przykładowe dokumenty – czynności notarialne

W razie potrzeby zawsze chętnie służymy pomocą i organizujemy grupowe i indywidualne szkolenia i prelekcje w naszym centrum szkoleniowym lub w kancelariach notarialnych.

Prowadzimy również dla naszych  klientów wsparcie za pośrednictwem linii telefonicznej i środków komunikacji eletronicznej.  Pomoc programu Notaris dostępna jest na stronie: http://www.notaris.pl/pomoc/

Osoby zainteresowane szkoleniami indywidualnymi lub grupowymi proszone są o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem : 22 867-80-00

  1. Wypełnij formularz zamówienia ze strony i postępuj zgodnie z otrzymaną instrukcją.
  2. W przypadku pracy w sieci zapoznaj się z podstawowymi zasadami instalacji programu  i konfiguracji zapory systemu MS Windows.
  3. Jeśli będziesz potrzebować wsparcia zadzwoń do nas pod numer naszego Biura Obsługi Klienta  22 867-80-00 aby otrzymać wsparcie.

Program Notaris posiada automatyczny mechanizm archiwizacji danych i tworzenia kopii zapasowych. Kopie tworzą się automatycznie raz dziennie i zapisywane są w specjalnych katalogach oznaczonych datami. Wszystkie kopie zapasowe dostępne są w katalogu programu Notaris.

Pamiętaj ! Zawsze kończąc pracę zgadzaj się na tworzenie kopii zapasowych ponieważ w przypadku awarii będziesz mógł odzyskać utracone dane.

Tak – kontaktując się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 867-80-00 możesz umówić się na bezpłatną demonstrację programu Notaris, podczas której przeprowadzimy w twojej kancelarii pokaz możliwości  oprogramowania.

Tak. Program Notaris objęty jest programem promocji licencji w pakiecie podstawowym i oferowany jest nowym notariuszom, którzy rozpoczynają pierwszy raz działalność gospodarczą.

Zasady promocji:

Licencja na program Notaris pakiet podstawowy to – umowa na 3 lata – I rok 499 zł, II rok 800 zł, III rok 800 zł, po upływie trzech lat  umowa licencyjna  przechodzi na czas nieoznaczony z terminem wypowiedzenia 6 miesięcy. *Pakiet promocyjny przeznaczony tylko dla nowych kancelarii. Licencja obejmuje jedno stanowisko komputerowe.

Formularze zamówienia dostępne są na stronie kontakt.

CREWAN – Centralne Repozytorium Aktów Notarialnych prowadzone przez Krajową Radę Notarialną.

CREWAN – jest odrębną aplikacją i nie jest wymagana żadna dodatkowa aktualizacja oprogramowania aby nasi klienci mogli korzystać z tego repozytorium.

Aby przygotować wypis aktu do CREAWN wykonaj następujące czynności

  1. Przygotuj treść wypisu w edytorze
  2. Zapisz dokument jako plik PDF w swoim komputerze
  3. Zaloguj się do CREWAN, utwórz nowy wpis, dodaj uprzednio przygotowany wypis jako załącznik, podpisz wypis w systemie CREWAN podpisem kwalifikowany

Uwaga jeśli korzystasz z Edytora AKT – aby zapisać dokument do pliku PDF musisz pobrać oprogramowanie CutePDF, zainstalować je a następnie aby zapisać przygotowany wypis wykonaj Dokument / Drukuj / Ustawienia – wybierz drukarkę CutePDF, następnie drukuj na wybraną drukarkę. Po chwili ukaże się okno zapisu pliku – wypisu aktu. Wybierz lokalizację zapisu, nadaj nazwę i zapisz. Tak zapisany plik załącz do CREWAN.

Więcej informacji o wydrukach PDF w Edytorze AKT http://www.notariat.pl/program-notaris/faq/140-jak-udostepnic-wydruki-w-formie-dokumentow-pdf-w-notarisie

 

Aby wysłać przygotowany Wypis – postępuj zgodnie z instrukcją dostępną na stronie www.rejestrynotarialne.pl

 

Aby udostępnić możliwość wydruków do pliku o w formacie PDF należy:

  1. Pobrać i zainstalować oprogramowanie :
    CuteWriter.exe
    converter.exe
    czytaj.txt
  2. Po prawidłowej instalacji przy próbie wydruku wybrać drukarkę Cute PDF Writer i zapisać stworzony plik na komputerze w wybranym folderze

  1. Po zapisie plik PDF znajduje się w uprzednio wybranym katalogu.

Migracja programu Notaris i bazy danych polega na skopiowaniu zasobów ze starego dysku 1:1 na nowy dysk i wykonaniu dodatkowych  czynności instalacyjnych.

1. Wykonaj kopię katalogów ze starego dysku na nowy dysk z uprawnieniami Administratora
c:/akt_win
c:/Notaris
c:/xml
Uwaga ! Możesz wykluczyć z kopiowania katalogi kopii bezpieczeństwa nazwane datami wykonania kopii, które znajdują się w lokalizacji: C:/Notaris/MariaDB/data/
Przy kopiowaniu na nowy dysk musisz zatrzymać proces MYSQL-MariaDB
2. Po skopiowaniu na nowy dysk pobierz najnowsze wersję oprogramowania ze strony www.notaris.pl i zainstaluj w kolejności:
b. Aplikację Notaris -najnowszą wersję ze strony: https://www.notaris.pl/pliki-do-pobrania/
c. Po instalacji Uruchom z pulpitu Notaris Office / Narzędzia i wykonaj opcję Naprawy bazy danych, potem indeksowanie. Domyślnie baza danych nazywa się AKT3 i znajduje się pod lokalnym adresem 127.0.0.1 (localhost). Narzędzia Notaris Office mają zaszyte domyślne parametry serwisowego użytkownika (nazwa, hasło, port) nie zmieniaj ich !.
d. Po wykonaniu tych opcji możesz uruchomić Notaris Offiece, pierwsze uruchomienie może być związane z aktualizacją bazy danych do wersji, która została zainstalowana. Wykonaj tę aktualizację i zaloguj się do aplikacji Notairs.
e. Na pozostałych stanowiskach zainstaluj tę samą aktualną wersję oprogramowania Notaris i podłącz się do serwera bazy danych wybierając numer sieci lub nazwę hosta, na którym jest zainstalowana baza danych – zobacz punkt 2 instrukcja.
W przypadku problemów prosimy o kontakt z serwisem
SoftCream Software
serwis(at)soft cream.pl
+48 22 867-80-00